សម្រាប់អ្នកធ្វើការងារពេញម៉ោង ការចំណាយពេលនៅកន្លែងធ្វើការគឺស្ទើរតែច្រើនជាងចំណាយពេលនៅផ្ទះទៅទៀត ដូច្នេះហើយបើយើងតែងមានអារម្មណ៍មិនល្អនៅកន្លែងធ្វើការនោះគឺមានន័យថាយើងបាត់បង់ក្ដីសុខមួយចំណែកធំទៅហើយ។ ខាងក្រោមនេះ AMS សូមដកស្រង់ ១៥ចំណុចពីសៀវភៅ “No Hard Feelings” របស់អ្នកនិពន្ធ Liz Fosslien ដែលនឹងជួយឱ្យប្រិយមិត្តមានអារម្មណ៍កាន់តែល្អប្រសើរនៅកន្លែងការងារ៖
១. ច្បាប់ទាំង ៦ សម្រាប់ការប្រើប្រាស់អារម្មណ៍នៅកន្លែងធ្វើការ ៖
- មិនចាំបាច់ងប់ងុលនឹងការងារពេកក៏បានដែរ
- លើកទឹកចិត្តខ្លួនឯង
- សុវត្ថិភាពផ្លូវចិត្តគឺជារឿងចម្បង
- អារម្មណ៍មិនមែនជាការពិតទេ
- វប្បធម៌បញ្ចេញអារម្មណ៍កើតចេញពីខ្លួនអ្នក
- បញ្ចេញមនោសញ្ចេតនាឱ្យត្រូវរឿង។
២. ធ្វើការជាមួយមនុស្ស អ្នកណាថាប្រើអារម្មណ៍មិនបាន
ការពិតទៅ អារម្មណ៍គឺជាអាវុធ។ ប្រសិនបើអ្នករក្សាវា ឬប្រើវាឱ្យត្រឹមត្រូវ ការងារនឹងជោគជ័យ នឹងទទួលបានលទ្ធផលដែលអ្នកមិនបានរំពឹងទុក។
៣. កុំផ្កាប់មុខនឹងការងារខ្លាំងពេក
មានន័យថាមិនឱ្យឈប់យកចិត្តទុកដាក់ធ្វើការទេ ប៉ុន្តែមានន័យថាអ្នកត្រូវបារម្ភពីខ្លួនឯងផង។ ត្រូវចេះបែងចែកពេលវេលាដល់មនុស្សជាទីស្រឡាញ់ រកពេលហាត់ប្រាណ និងរកថ្ងៃវិស្សមកាលទៅដើរលេងដោយគ្មានការព្រួយបារម្ភពីអ្វីទាំងអស់។
៤. ភាពតានតឹងទាំង ៧ ដ៏គ្រោះថ្នាក់បំផុតនៅកន្លែងធ្វើការ
- វិសាលភាពការងារនៅតែបន្តរីកទៅមុខ
- បានឈប់ថ្ងៃវិស្សមកាលហើយនៅតែត្រូវអានអ៊ីម៉ែល
- ព័ត៌មានច្រើនមហិមា
- កាលវិភាគការងារដែលមិនអាចទាយទុកមុនបាន
- គេងមិនគ្រប់គ្រាន់
- ត្រូវបានកាត់ផ្តាច់ពីសង្គម
- Deadline ដែលគ្មានឱកាសទៅរួច។
៥. កុំប្រើវិន័យនៅកន្លែងធ្វើការមកប្រើក្នុងពេលវេលាផ្ទាល់ខ្លួន
ព្យាយាមធ្វើឱ្យខ្លួនមានអារម្មណ៍សម្រាកលំហែ ការធ្វើបែបនេះមិនមែនជាការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាទេ។
៦. បង្កើតទំនាក់ទំនងនៅក្រៅកន្លែងការងារ
សេចក្តីសុខមិនមែនមកពីអ្នកមានពេលទំនេរទេ ប៉ុន្តែជាពេលដែលអ្នកទំនេរស្របគ្នាជាមួយមិត្តភ័ក្ដិ។
៧. អាចនិយាយឱ្យគេស្តាប់បាន តែកុំបញ្ចេញអារម្មណ៍ដាក់គេ
ការជជែកជាមួយមិត្តរួមការងារនៅពេលដែលអ្នកមិនសប្បាយចិត្តគឺជាវិធីបំបាត់ភាពតានតឹងដ៏ល្អ។
៨. មានចិត្តទូលាយជាមួយអ្នកដទៃ នឹងធ្វើឱ្យអ្នកមានក្ដីសុខមួយចំណែកដែរ
៩. ផ្តោតសំខាន់លើបច្ចុប្បន្នភាព
ការពារកុំឱ្យខ្លួនគិតវិលវល់ ជាមួយនឹងការយល់ថាវាគ្រាន់តែជាការគិត។ ព្យាយាមរស់នៅក្នុងបច្ចុប្បន្នភាព និងរឿងរ៉ាវដែលអ្នកអាចគ្រប់គ្រងបានហើយ។
១០. បោះបង់រឿងដែលអ្នកមិនអាចគ្រប់គ្រងបាន
១១. ជំរុញខ្លួនឯងឱ្យហ្វឹកហាត់ជំនាញថ្មីៗ ចេះកាន់តែច្រើន កាន់តែសប្បាយនឹងធ្វើការ។
១២. ដាក់ទុនលើមិត្តភាពនៅកន្លែងធ្វើការ នឹងធ្វើឱ្យយើងកាន់តែចង់ទៅធ្វើការ។
១៣. មុននឹងទៅចរចាជាមួយនរណា ត្រូវរកចម្លើយក្នុងចិត្តខ្លួនឯងឱ្យបានសិនថាយើងត្រូវការបែបណា។
១៤. បើមានជម្លោះនៅក្នុងទំនាក់ទំនង ចូរបើកចិត្តស្តាប់ភាគីម្ខាងទៀត ហើយសឹមបង្ហាញការយល់ឃើញដោយចិត្តត្រជាក់។
១៥. ពេលផ្ញើសារទៅនរណាម្នាក់ គួរអានឡើងវិញដោយការតាំងចិត្តសិនមុននឹងចុចប៊ូតុងផ្ញើ៕