តាមរយៈភាពជោគជ័យនៃតន្រ្តី K-pop តើក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មផ្សេងៗអាចសិក្សាអ្វីខ្លះពីវិស័យនេះ? 

សំឡេងត្រូវបានបង្កើតឡើងតាមរយៈប្រព័ន្ធបញ្ញា​សិប្បនិម្មិត្ត។

អ្នកគាំទ្ររាប់ម៉ឺននាក់កំពុងស្រែកហ៊ោ ដោយមានសម្លៀកបំពាក់ គ្រឿងតុបតែង និងអំពូលភ្លើង (lightsticks) ដូចគ្នា ជាមួយនឹងរាងកាយគ្រវីចុះឡើងទៅតាមចង្វាក់ដែលកំពុងតែប្រគំឡើងនៅលើឆាកតន្ត្រីរបស់តារា K-pop ក្នុងដួងចិត្តរបស់ខ្លួន។ នេះគឺជាឧទាហរណ៍មួយសម្រាប់សម្ព័ន្ធភាពរបស់ k-pop អ្នកគាំទ្រ និងអាជីវកម្ម។ 

K-pop គឺជាតន្ត្រីប៉ុបបែបកូរ៉ ដែលមានអ្នកគាំទ្រពេញសកលលោក ព្រោះតែចង្វាក់ភ្លេងដ៏គួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ ក្បាច់រាំដ៏ទាក់ទាញ និងសម្រស់ល្អឥតខ្ចោះរបស់តារាទាំងនោះ។ ក៏ប៉ុន្តែនៅមានចំណុចមួយដែលទស្សនិកជន ជាពិសេសអ្នកគាំទ្រតែងតែភ្លេច នោះគឺថា K-pop ក៏ជាអាជីវកម្មមួយដែរ។ មិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ K-pop fandom economics បានកំណត់នូវច្បាប់ថ្មីនៃ ភាព​ស្មោះត្រង់​ម៉ាក​យីហោ (brand loyalty) និង​ការចូលរួម​របស់​អ្នកគាំទ្រទៀតផង។ 

ហើយអ្វីទៅជា ភាព​ស្មោះត្រង់​ម៉ាក​យីហោ (brand loyalty)? តើវិស័យ k-pop បានបង្កើតវាដោយរបៀបណា?

ភាព​ស្មោះត្រង់​ម៉ាក​យីហោ ឬ brand loyalty ជាអាកប្បកិរិយាដែលអតិថិនជននៅតែបន្តគាំទ្រផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អាជីវកម្មណាមួយ បើទោះបីជាផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់ដៃគូប្រកួតប្រជែងអាចនឹងមានគុណភាពប្រសើរជាង ឬមានមានតម្លៃទាបជាងក៏ដោយ។ 

ទំហំដ៏ធំនៃការគាំទ្ររបស់ K-pop បានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ពីភាពជោគជ័យនៃការបង្កើតភាព​ស្មោះត្រង់​ម៉ាក​យីហោ (brand loyalty) ក្នុងវិស័យមួយនេះ។ តួយ៉ាងនៅក្នុងឆ្នាំ ២០២០ គ្រាន់តែ BTS មួយក្រុមអាចធ្វើឱ្យផលិតផលក្នុងស្រុក(GDP)សរុបរបស់ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងបានកើនឡើងចំនួន 4.9 ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។ នេះបើតាមរយៈ WorldMetrics.org។ 

ប៉ុន្តែអ្វីដែលគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍បំផុតនោះគឺ វិធីសាស្រ្តដែល K-pop អាចបង្កើតកម្រិតនៃភាពស្មោះត្រង់របស់អ្នកគាំទ្រ (fan loyalty) ដែលជាប្រភពចំណូលដ៏ច្រើនមហាសាលបែបនេះ។ អ្នកគាំទ្ររបស់តារា K-pop ដែលហៅខ្លួនឯងថា “stans” ទាំងនោះ មិនត្រឹមតែបង្ហាញការគាំទ្រតាមរយៈការទិញបទចម្រៀង អាល់ប៊ុម merchandise និងសំបុត្រចូលរួមការប្រគំតន្ត្រីនោះទេ តែពួកគេត្រៀមខ្លួនរួចជាស្រេចក្នុងការបង្ហាញការគាំទ្ររបស់ខ្លួនតាមវិធីសាស្រ្តផ្សេងៗទៀត។

Army ដែលជាក្រុមអ្នកគាំទ្ររបស់ BTS ជាឧទាហរណ៍ដ៏ល្អមួយសម្រាប់ពន្យល់ពីវិធីសាស្ត្រដែលខ្លួនគាំទ្រដល់តារាក្នុងដួងចិត្ត ដោយ Army បានធ្វើឱ្យគេហទំព័រទិញសំបុត្រការប្រគំតន្ត្រីគាំងជាច្រើនដងដោយសារតែពួកគេសម្រុកចូលទិញសំបុត្រដើម្បីចូលរួម ព្រមជាមួយការគាំទ្រតាមរយៈការទិញផលិតផលដែលទាក់ទងនឹងក្រុម BTS ក៏ដូចជាការវៃអង្គាសប្រាក់រាប់លានដុល្លារសម្រាប់សប្បុរសធម៌ដោយប្រើប្រាស់ឈ្មោះក្រុម BTS ជាដើម។ 

ទាំងនេះកើតឡើង ដោយសារតែក្រុមហ៊ុននៃតារា k-pop យល់ច្បាស់ពីសារប្រយោជន៍ពី “អារម្មណ៍នៃការចូលរួម” របស់អ្នកគាំទ្រ។ តារា k-pop ម្នាក់ៗមិនគ្រាន់តែបញ្ចេញចម្រៀង ហើយបាត់ខ្លួនរហូតដល់មានបទថ្មីចេញនោះទេ។ ពួកគេតែងតែព្យាយាមភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកគាំទ្រឥតឈប់ឈរតាមរយៈបណ្ដាញទំនាក់ទំនងសង្គម កម្មវិធីនានា ការlive ការសម្ដែងលើឆាកតន្រ្តីផ្សេងៗ និងសូម្បីតែការបង្ហាញពីជីវិតរបស់ពួកគេតាមរយៈកម្មវិធីនានាទៀតផង។

តាមរយៈសកម្មភាពទាំងនេះ តារា k-pop បានបង្កើតអារម្មណ៍នៃភាពស្និទ្ធស្នាលដល់អ្នកគាំទ្រជារឿយៗ ដោយសារតែពួកគេមានអារម្មណ៍ថាខ្លួនក៏ជាផ្នែកមួយនៃជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់តារាទាំងនោះ។ ហើយវាមិនចម្លែកទេ នៅពេលដែលមនុស្សម្នាក់មានអារម្មណ៍ថាស្និទ្ធស្នាលជាមួយនឹងនរណាម្នាក់ បុគ្គលនោះនឹងមិនរារេក្នុងការជឿជាក់ និងបង្ហាញការគាំទ្ររបស់ខ្លួន មិនថាតាមរយៈវិធីសាស្ត្រណាក៏ដោយ។ ស្របពេលដែលអ្នកគាំទ្រមានអារម្មណ៍បែបនេះ វាជាឱកាសសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន k-pop ទាំងនោះ ក្នុងការបង្កើតប្រាក់ចំណូល។

តួយ៉ាង នៅក្នុងយុគសម័យអ៊ីនធឺណិតដែលអ្នកគាំទ្រអាចស្វែងរកបទចម្រៀងស្ដាប់តាមរយៈអ៊ីនធឺណិតបាន មនុស្សជាច្រើនប្រហែលបានគិតថា ការលក់អាល់ប៊ុមចម្រៀងអាចនឹងមិនជោគជ័យដូចមុនទេ។ ផ្ទុយមកវិញ អ្នកគាំទ្រ k-pop នៅតែទិញអាល់ប៊ុមទាំងនោះដដែល ព្រោះវាជារបស់ដ៏មានអត្ថន័យសម្រាប់ពួកគេ។ វាមិនមែនគ្រាន់តែជាអាល់ប៊ុមចម្រៀងទេ តែភាគច្រើនវាតែងតែមកជាមួយ កាតរូបថត(photocard) ផ្ទាំងរូបភាព និងរបស់របរផ្សេងទៀត ដែលមានតម្លៃដល់ផ្លូវចិត្តរបស់អ្នកគាំទ្រ។ គួរឱ្យនឹកស្មានមិនដល់ អ្នកគាំទ្រខ្លះប្រមូលទិញអាល់ប៊ុមនេះលើសពីមួយ ព្រោះតែពួកគេចង់ក្លាយជាម្ចាស់កម្មសិទ្ធិរបស់កាតរូបថតផ្សេងៗគ្នា។ 

បន្ថែមពីចំណូលដែលបានពីការលក់អាល់ប៊ុម ក្រុមហ៊ុននីមួយៗក៏បានបង្កើតវត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ (merchandise) ដែលទាក់ទងនឹងតារារបស់ខ្លួនជាច្រើនទៀតផង ដូចជាអាវយឺត ស្រោមទូរស័ព្ទ ដបទឹក បន្តោងសោរ និង អំពូលភ្លើង (official lightstick) ជាដើម។ មិនត្រឹមតែទំនិញពីតារាក្នុងដួងចិត្តរបស់ខ្លួននោះទេ អ្នកគាំទ្រក៏ទិញទំនិញដែលមានតារាទាំងនោះជាតំណាងផងដែរ ព្រោះអ្នកគាំទ្រទាំងនោះយល់ថា នេះជាការបង្ហាញការគាំទ្រចំពោះតារា តែមិនមែនចំពោះក្រុមហ៊ុននោះទេ។ 

ជារួម ក្រុមហ៊ុន K-pop ទាំងនោះអាចរកប្រាក់ចំណូលដ៏ច្រើនលើសលប់ពីអ្នកគាំទ្រ ដោយសារតែអ្នកគាំទ្រយល់ឃើញថាសម្ព័ន្ធភាពរវាងពួកគេ និងតារាក្នុងដួងចិត្តគឺមានអ្វីលើសពីនេះ។ អ្នកគាំទ្របែរជាមានអារម្មណ៍ស្និទ្ធស្នាល និងជាផ្នែកមួយនៃជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់គេ ដែលនាំឱ្យអ្នកគាំទ្រទាំងនោះស្ម័គ្រចិត្តបង្ហាញការស្រឡាញ់របស់ខ្លួនតាមរយៈវិធីសាស្រ្តផ្សេងៗដែលខ្លួនធ្វើបាន។ ហើយមួយក្នុងវិធីសាស្រ្តទាំងនោះ គឺការគាំទ្រតាមរយៈការទិញផលិតផលផ្សេងៗដែលពាក់ព័ន្ធនឹងតារាដែលខ្លួនស្រឡាញ់។ 

ត្រលប់មកកាន់សំណួរដើមវិញ តើអ្វីដែលក្រុមហ៊ុនផ្សេងៗទៀតអាចរៀនបានពីវិស័យ k-pop?

ចម្លើយនោះគឺ អារម្មណ៍នៃការមានចំណែករួម។ នៅពេលដែលអតិថិជនទិញអ្វីមួយ ពួកគេតែងតែចង់បានលើសពីផលិតផល និងសេវាកម្មដែលពួកគេបានទិញ។ ពោល អតិថិជនចង់បានអារម្មណ៍ដែលមានចំណែករួម ភាពស្និទ្ធស្នាល និងការឱ្យតម្លៃ ដូចអ្វីដែលក្រុមហ៊ុនក្នុងវិស័យ k-pop បានធ្វើចំពោះអ្នកគាំទ្រ។ ដូចនេះ បើសិនជាក្រុមហ៊ុនណាមួយអាចបង្កើតអារម្មណ៍ដែលមានចំណែករួម ភាពស្និទ្ធស្នាល និងបទពិសោធន៍ដ៏ល្អដល់អតិថិជន ក្រុមហ៊ុនទាំងនោះនឹងអាចទទួលជោគជ័យក្នុងអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ៕


របាយការណ៍ថ្មីៗ

មើលទាំងអស់ ➧

អត្ថបទកម្សាន្ត

មើលទាំងអស់ ➧

អបអរសាទរ! អ្នកនិពន្ធ Han Kang ជាម្ចាស់ពានរង្វាន់ណូបែលផ្នែកអក្សរសិល្ប៍ឆ្នាំនេះ

Han Kang ក្លាយជាអ្នកនិពន្ធជនជាតិកូរ៉េខាងត្បូងទី១ ដែលទទួលបានពានរង្វាន់ណូបែលផ្នែកអក្សរសិល្ប៍ តាមរយៈស្នាដៃរៀបរាប់ពីស្នាមរបួសក្នុងភ្លើងសង្គ្រាម និងភាពផុយស្រួយនៃជីវិត​មនុស្ស។

ក្លឹបអ្នកកាសែតនៅកម្ពុជា និងសមាគមអ្នកកាសែតថៃស្នើស្ថាប័ន MGI និង MGC បញ្ចប់វិវាទឱ្យបានលឿនបំផុត

ចៀសវាង​កុំ​ឱ្យ​ស្ថានការណ៍​កាន់​តែរីកដុះដាល​​ធំៗ ​ក្លឹប​អ្នក​កាសែត​កម្ពុជា​ (ក.អ.ក) និង​សមាគម​អ្នក​កាសែត​ថៃ​ (ស.អ.ថ) បាន​ស្នើ​ដល់​ស្ថាប័ន​ Miss Grand International (MGI) និង Miss Grand Cambodia (MGC) បញ្ឈប់​នូវ​វិវាទ​របស់

ប្អូនប្រុសរបស់ Park Ji Ah ទម្លាយរឿងមិននឹកស្មានដល់ដែលតារាសម្ដែង Yeom Hye Ran បានធ្វើមុនពេលបងស្រីខ្លួនផុតដង្ហើម

នៅថ្ងៃទី៣០ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២៤ ដំណឹងគួរឱ្យសោកស្ដាយដែលតារាស្រី Park Ji Ah ទទួលមរណភាពក្នុងវ័យ ៥២ ឆ្នាំដោយសារជំងឺដាច់សរសៃឈាមក្នុងខួរក្បាល

Olivia Rodrigo បរិច្ចាគកម្រៃពីកម្មវិធីប្រគំតន្ត្រីរបស់ខ្លួនដើម្បីជួយដល់បញ្ហាសុខភាពស្ត្រី

តារាចម្រៀង និងអ្នកនិពន្ធសញ្ជាតិអាមេរិកកាំង​ Olivia Rodrigo បានបរិច្ចាគប្រាក់ចំណេញពីការលក់សំបុត្រចូលរួមកម្មវិធីប្រគំតន្ត្រី GUTS World Tour ក្នុងប្រទេសហ្វីលីពីន

ធ្លាប់ត្រូវគេចម្អកថារស់ដោយសារប្រពន្ធ តារាជើងចាស់ហុងកុង Bobby Au-Yeung ឆ្លើយតបខ្លីៗបែបនេះ

ចាប់តាំងពីតារាសម្ដែងប្រុសហុងកុង Bobby Au-Yeung បានរៀបអាពាហ៍ជាមួយភរិយារបស់លោក Fu Kit Han ក្នុងឆ្នាំ ១៩៩៦ រាប់មកដល់ពេលនេះមានរយៈពេល ២៨ ឆ្នាំ

មហា​ព្រឹត្តិការណ៍ប្រវត្តិសាស្ត្រ «ដង្ហែក្បួនព្រះមហាក្សត្រខ្មែរ សម័យអង្គរ» នៅអង្គរតូច

នា​ចុង​ខែ​តុលា​នេះ ​ខេត្ត​សៀមរាប​នឹង​រៀប​ចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ដ៏​អស្ចារ្យ​​ «ការ​ដង្ហែ​ក្បួន​ព្រះ​មហាក្សត្រ​ខ្មែរ​ នា​សម័យ​អាណាចក្រ​អង្គរ​» នៅ​ក្នុង​បរិវេណអង្គរ​តូច ព្រម​ជាមួយ​កម្មវិធី​ខ្មែរ​ជា​ច្រើន​ទៀត​ផង​ដែរ​។​​​​

ត្បិតកំពុងរវល់ក្នុងជួរទាហាន តែ V និង Suga ទទួលបានភាពជោគជ័យថ្មីក្នុងថ្ងៃតែមួយ

សមាជិកពីររូបរបស់ BTS ទទួលបានការគាំទ្រខ្លាំងចំពោះអាល់ប៊ុមចម្រៀងទោលរបស់ខ្លួន ដោយ V បានទទួលវិញ្ញាបនបត្រលំដាប់ Platinum ពីប្រទេសជប៉ុន ឯ Suga ទទួលបានភាពជោគជ័យម្ដងទៀតនៅលើ Spotify។​

ដឹងតែកក្រើក! បវរកញ្ញាជាង៧០ប្រទេសមកកម្ពុជាចូលរួម Miss Planet International

នៅ​ខែ​វិច្ឆិកា​ខាង​មុខ​នេះប្រទេស​កម្ពុជា​​ ​ដែលជា​ម្ចាស់​ផ្ទះ​ទទួល​ស្វាគមន៍ និង​ប្រារព្ធ​​កម្មវិធីបវរកញ្ញាភពផែនដី ឬ ​Miss Planet International 2024 ជា​ថ្មី​ម្ដង​ទៀត​ ដែល​មាន​បវរកញ្ញា​ភព​ផែន​ដី​មក​ពី​ជុំវិញ​ពិភពលោក​​ជាង​

ទីផ្សារឡើងស្រឺតៗ! អ៊ិន លក្ខិណា ក្រោយជាប់ Top 10 Miss Cosmo បន្តដើរម៉ូដឲ្យកម្មវិធីVietnam Next-Gen Fashion

បើ​ទោះ​ជា Miss Cosmo Cambodia 2024 កញ្ញា អ៊ិន លក្ខិណា បាន​បញ្ចប់​ភារកិច្ច​នៅ Miss Cosmo និង​បាន​ឈាន​ចូល​ដល់ Top 10 ហើយ​ក៏​ពិត​មែន តែ​ទីផ្សារ​ការងារ​នាង​មិន​ទាន់​បញ្ចប់​ឡើយ ដោយ​នៅ​មាន​ការ​ដើរ​បង្ហាញ​ម៉ូដ​

តារាសម្ដែងនិងពិធីករថៃល្បីៗជាប់ពាក់ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនពីរ៉ាមីតឆបោកប្រជាជនរាប់លានដុល្លារ

តារាសម្ដែងនិងពិធីករថៃល្បីៗជួរមុខរួមមាន Kan Kantathaworn, Sam Yuranan និង Min Phichaya កំពុងមានរឿងជាប់ពាក់ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនមួយដែលរងការចោទប្រកាន់

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *